torsdag, juli 29, 2010

Et fotoalbum: Svigermekanik, ICC og Tusataku

Sammen med mine svigerforældre besteg Rikke og jeg fjeldene omkring Nuuk. Se også billeder fra personalefest og ICC kongres.


Udsigten fra de to fjelde omkring Nuuk er smuk. Den ene dag klatrede vi (imodsætning til at vandre) op til toppen af fjeldet Store Marlene. Cirka 100 meter fra toppen vendte Rikke og jeg om, fordi hun blev ræd for at klatre i højderne. Men mine svigerforældre Hanne og Helge nåede helt derop. De har været på besøg den seneste uges tid.

  

Langt mere fredeligt gik det for sig, da vi dagen efter besteg fjeldet Lille Marlene. Her er der tale om vandring – og ikke klatring!





I slutningen af juni og begyndelsen af juli dækkede jeg ICC kongressen i Nuuk sammen med min gode kollega Jens Thorin. ICC er en interesseorganisation, der taler på vegne af de oprindelige folk i de arktiske områder. Ved kongressen deltog repræsentanter fra Alaska, Canda, Tjukotka (Rusland) og Grønland.

På billedet nedenfor kan du se, hvor Jens og jeg sad og fulgte med i oplæg fra talerstolen og debatter i salen.


Du kan læse nogle webtelegrammer vi lavede fra kongressen ved at klikke på følgende link: http://knr.gl/index.php?id=7462


En af dagene fejrede de canadiske deltagere deres nationaldag. Dem på billederne er dog canadiske mediefolk – og ikke delegerede til kongressen.


For 14 dage siden var der sommerfest for KNR's personaleforening Tusataku. Ligesom sidste år spillede KNR's trio op til fællessang.

'
Trioens medlemmer er innovationschef Martin Chemnitz (trommer), produktionschef Frederik Lund (bas) og tv-journalist og -vært Sivert Olsen (guitar og sang).






Ingen kommentarer:

Send en kommentar